آزمایشگاه علوم تجربیآزمایشگاه علوم تجربی در مدارس دوره های اول و دوم متوسطه (شناسایی چالشهای موجود و ارائه راهکارها) [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 1-12]
آموزشایجاد علاقه دانشآموزان به درس فیزیک: چالشی در انتظار بهبود وضعیت [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 1-11]
آموزش از طریق پاورپوینتمقایسه اثربخشی آموزش از طریق پاورپوینت در مقابل ارائه سخنرانی بر درک محتوا درس علوم تجربی دانش آموزان پایه ششم شهر بابل [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 22-29]
آموزش زمینه محورآموزش و یادگیری زمینه محور با استفاده از راهبردREACT [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 55-65]
آموزش سنتیمروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
آموزش شیمیبررسی میزان توجه به کاربرد آنالوژی در آموزش شیمی در کتابهای درسی شیمی دوره دوم دبیرستان [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 85-96]
آموزش علومشباهتها و تفاوتهای نظریههای یادگیری رفتارگرایی، شناختگرایی و برساختگرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
آموزش علومرویکرد چرخه یادگیری در آموزش علوم [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 12-20]
آموزش علوم.ایلامبررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]
آموزش علوم تجربیمروری بر شیوه های نوین ارزشیابی در آموزش علوم تجربی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 46-64]
آموزش علوم تجربیبررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 89-105]
آموزش علوم تجربیتحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ی متوسطه اول از منظر مولفه های اصلاح الگوی مصرف و تولید [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 41-50]
آموزش علوم تجربیتربیت معلم و دلایل ایجاد رشته آموزش علوم تجربی (بایدها و ضرورت ها) [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 47-55]
آموزش فیزیکمروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
آموزش فیزیکتدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-34]
آموزش فیزیکبررسی تأثیر آموزش پیشسازماندهندههای دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانشآموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]
آموزش فیزیکبررسی اثر آموزش کلاس معکوس بر نگرش و مهارت یادگیری خود راهبر دانشآموزان در درس فیزیک [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 1-9]
آموزش مجازییادگیری مبتنی برکندوکاو (IBL) الگویی جهانی در آموزش مجازی نور [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 23-26]
آموزش معکوسبررسی اثر آموزش کلاس معکوس بر نگرش و مهارت یادگیری خود راهبر دانشآموزان در درس فیزیک [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 1-9]
آموزش معکوساثربخشی آموزش بهشیوه معکوس بر یادگیری و یادداری علوم تجربی دانشآموزان دختر دوره ابتدایی ناحیه دو یزد [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 11-23]
آموزشهای مجازیمزایا و چالشهای آموزش مجازی [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 51-61]
آنتروپی شانونتحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی براساس رویکرد سند تحول بنیادین با استفاده از روش پردازش اطلاعاتی آنتروپی شانون [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 21-37]
ا
ارزشیابیمروری بر شیوه های نوین ارزشیابی در آموزش علوم تجربی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 46-64]
ارزشیابیبررسی تطبیقی درس علوم تجربی در ایران و کشور های منتخب( انگلستان و ژاپن) [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 1-21]
استخراجمروری بر روشهای نوین میکرو استخراج : مقایسه تکنیک ها و کاربردها [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 22-46]
الگوی جهانییادگیری مبتنی برکندوکاو (IBL) الگویی جهانی در آموزش مجازی نور [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 23-26]
الگوی مصرف و تولیدتحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ی متوسطه اول از منظر مولفه های اصلاح الگوی مصرف و تولید [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 41-50]
الگوی ویلیام رومیتحلیل محتوای بخش علوم زمین کتب علوم تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 53-66]
انگیزشمقایسه اثربخشی روش تدریس اکتشافی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر انگیزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش مفاهیم پایه شیمی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 19-31]
ایام شیوع کرونامزایا و چالشهای آموزش مجازی [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 51-61]
ب
بررسی تطبیقیبررسی تطبیقی درس علوم تجربی در ایران و کشور های منتخب( انگلستان و ژاپن) [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 1-21]
برنامه درسیبرنامه درسی قصد شده، اجراشده و کسب شده با تأکید بر پیامدهای حاصل از آنها دردرس علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-71]
برنامه درسیتربیت معلم و دلایل ایجاد رشته آموزش علوم تجربی (بایدها و ضرورت ها) [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 47-55]
برنامه درسیشیوه های آموزش علوم تجربی برای کودکان کم توان ذهنی [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 38-46]
برنامه درسیبررسی تطبیقی درس علوم تجربی در ایران و کشور های منتخب( انگلستان و ژاپن) [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 1-21]
برنامه درسی آموزش علوم تجربیوارسی محتوی برنامهریزی درسی قصد شده آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان با برنامه درسی اجرا شده و شناسایی محتوای برنامه درسی مغفول [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 37-59]
برنامه درسی اجرا شدهوارسی محتوی برنامهریزی درسی قصد شده آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان با برنامه درسی اجرا شده و شناسایی محتوای برنامه درسی مغفول [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 37-59]
برنامه درسی اجراشدهبرنامه درسی قصد شده، اجراشده و کسب شده با تأکید بر پیامدهای حاصل از آنها دردرس علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-71]
برنامه درسی قصد شدهوارسی محتوی برنامهریزی درسی قصد شده آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان با برنامه درسی اجرا شده و شناسایی محتوای برنامه درسی مغفول [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 37-59]
برنامه درسی قصدشدهبرنامه درسی قصد شده، اجراشده و کسب شده با تأکید بر پیامدهای حاصل از آنها دردرس علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-71]
برنامه درسی کسب شدهبرنامه درسی قصد شده، اجراشده و کسب شده با تأکید بر پیامدهای حاصل از آنها دردرس علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-71]
برنامه درسی مغفولوارسی محتوی برنامهریزی درسی قصد شده آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان با برنامه درسی اجرا شده و شناسایی محتوای برنامه درسی مغفول [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 37-59]
برنامه درسی ملیبررسی ویژگیهای روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
برنامه درسی ملیبررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 89-105]
بی انگیزگی تحصیلیمطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 28-45]
پایه سومبررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 62-77]
پروژهیادگیری جذاب و اثربخش علوم تجربی برای شاگردان دوره ابتدایی با استفاده از رویکرد پروژه محور (PBL) [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 60-84]
پروژه محوریادگیری جذاب و اثربخش علوم تجربی برای شاگردان دوره ابتدایی با استفاده از رویکرد پروژه محور (PBL) [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 60-84]
پنجم ابتداییبررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 89-105]
پیشرفت تحصیلیبررسی تأثیر آموزش پیشسازماندهندههای دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانشآموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]
پیشرفت تحصیلیبررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]
پیشرفت تحصیلیآموزش مفاهیم علوم با استفاده از روش قصه گویی و بررسی اثربخشی آن بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد. [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 30-40]
پیشرفت درسیآموزش مبحث گیاهان با استفاده از اشعار و قصههای کودکانه و تأثیر آن بر پیشرفت درسی دانشآموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر یزد [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 72-83]
پیشسازماندهندههای ریاضیبررسی تأثیر آموزش پیشسازماندهندههای دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانشآموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]
پیوندیونیروش تدریس حل مسئله در فرآیند باددهی – یادگیری مبحث پیوندیونی درس علوم تجربی دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 1-10]
ت
تحلیلمحتوامقایسه محتوای کتابهای درسی زیستشناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 47-61]
تحلیل محتواتحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ی متوسطه اول از منظر مولفه های اصلاح الگوی مصرف و تولید [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 41-50]
تحلیل محتواتحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی براساس رویکرد سند تحول بنیادین با استفاده از روش پردازش اطلاعاتی آنتروپی شانون [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 21-37]
تحلیل محتواتحلیل محتوای کتاب فیزیک پایه یازدهم رشته ریاضی- فیزیک بر اساس رویکرد ماهیت علم [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 24-36]
تحلیل محتواتحلیل محتوای بخش علوم زمین کتب علوم تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 53-66]
تحلیل محتواتحلیل محتوای بخش زمین شناسی کتاب های علوم تجربی متوسطه اول بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 67-84]
تدریس سنتیمقایسه روش تدریس مشارکتی و روش تدریس سنتی در یادگیری درس زیست شناسی دانشآموزان دختر [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 56-64]
تدریس فعالیادگیری جذاب و اثربخش علوم تجربی برای شاگردان دوره ابتدایی با استفاده از رویکرد پروژه محور (PBL) [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 60-84]
تدریس مشارکتیمقایسه روش تدریس مشارکتی و روش تدریس سنتی در یادگیری درس زیست شناسی دانشآموزان دختر [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 56-64]
تربیت معلمتربیت معلم و دلایل ایجاد رشته آموزش علوم تجربی (بایدها و ضرورت ها) [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 47-55]
تعاملات ناقص بین نهادیمطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 28-45]
تفوق ارزش های مادیمطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 28-45]
ج
جداسازیمروری بر روشهای نوین میکرو استخراج : مقایسه تکنیک ها و کاربردها [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 22-46]
جریانهابررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 89-105]
چ
چالشهامزایا و چالشهای آموزش مجازی [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 51-61]
چالشهاآزمایشگاه علوم تجربی در مدارس دوره های اول و دوم متوسطه (شناسایی چالشهای موجود و ارائه راهکارها) [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 1-12]
چرخه ی یادگیریرویکرد چرخه یادگیری در آموزش علوم [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 12-20]
ح
حل مسئلهروش تدریس حل مسئله در فرآیند باددهی – یادگیری مبحث پیوندیونی درس علوم تجربی دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 1-10]
خ
خلاقیتبررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]
د
دانشآموزانمروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
دانشآموزانمقایسه اثربخشی آموزش از طریق پاورپوینت در مقابل ارائه سخنرانی بر درک محتوا درس علوم تجربی دانش آموزان پایه ششم شهر بابل [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 22-29]
دانش آموزانآموزش مبحث گیاهان با استفاده از اشعار و قصههای کودکانه و تأثیر آن بر پیشرفت درسی دانشآموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر یزد [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 72-83]
دانش آموزان پایه چهارمآموزش مفاهیم علوم با استفاده از روش قصه گویی و بررسی اثربخشی آن بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد. [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 30-40]
دانشجومقایسه اثربخشی روش تدریس اکتشافی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر انگیزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش مفاهیم پایه شیمی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 19-31]
دانشجو معلمانتربیت معلم و دلایل ایجاد رشته آموزش علوم تجربی (بایدها و ضرورت ها) [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 47-55]
درک محتوامقایسه اثربخشی آموزش از طریق پاورپوینت در مقابل ارائه سخنرانی بر درک محتوا درس علوم تجربی دانش آموزان پایه ششم شهر بابل [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 22-29]
دوره ابتداییبررسی ویژگیهای روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
دوره ابتداییکنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 13-21]
دوره ابتداییاثربخشی آموزش بهشیوه معکوس بر یادگیری و یادداری علوم تجربی دانشآموزان دختر دوره ابتدایی ناحیه دو یزد [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 11-23]
دوره دوم ابتداییتحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه های محیط زیست [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 65-88]
دوره دوم ابتداییتحلیل محتوای بخش علوم زمین کتب علوم تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 53-66]
ر
راهکارهاآزمایشگاه علوم تجربی در مدارس دوره های اول و دوم متوسطه (شناسایی چالشهای موجود و ارائه راهکارها) [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 1-12]
رضایتمندیآموزش مفاهیم علوم با استفاده از روش قصه گویی و بررسی اثربخشی آن بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد. [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 30-40]
رفتارگراییشباهتها و تفاوتهای نظریههای یادگیری رفتارگرایی، شناختگرایی و برساختگرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
روانشناسیشیوه های آموزش علوم تجربی برای کودکان کم توان ذهنی [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 38-46]
روش تدریسبررسی ویژگیهای روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
روش تدریسروش تدریس حل مسئله در فرآیند باددهی – یادگیری مبحث پیوندیونی درس علوم تجربی دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 1-10]
روش تدریسبررسی تطبیقی درس علوم تجربی در ایران و کشور های منتخب( انگلستان و ژاپن) [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 1-21]
روش ساختگراییمروری بر بهکارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک، مزایا و معایب [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 9-14]
روش سخنرانیمقایسه اثربخشی روش تدریس اکتشافی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر انگیزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش مفاهیم پایه شیمی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 19-31]
روش های نوینایجاد علاقه دانشآموزان به درس فیزیک: چالشی در انتظار بهبود وضعیت [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 1-11]
رویکرد اکتشافیمقایسه اثربخشی روش تدریس اکتشافی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر انگیزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش مفاهیم پایه شیمی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 19-31]
رویکرد میان رشتهایبهبود طراحی فعالیتهای یاددهی- یادگیری درس علوم دوره ابتدایی در راستای تحقق شایستگی دانش آموزان با رویکرد برنامه درسی میان رشتهای [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 1-18]
ز
زیستشناسیمقایسه محتوای کتابهای درسی زیستشناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 47-61]
زیستشناسیمقایسه روش تدریس مشارکتی و روش تدریس سنتی در یادگیری درس زیست شناسی دانشآموزان دختر [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 56-64]
س
ساخت گراییرویکرد چرخه یادگیری در آموزش علوم [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 12-20]
سخنرانیمقایسه اثربخشی آموزش از طریق پاورپوینت در مقابل ارائه سخنرانی بر درک محتوا درس علوم تجربی دانش آموزان پایه ششم شهر بابل [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 22-29]
سرعت عملکردتأثیر استفاده از نرمافزار شبیهساز آزمایشهای فیزیک در یادگیری و نحوۀ عملکرد دانشآموزان [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-21]
سطح یادگیریمروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
سند تحولبررسی جریان های ششگانه رویکرد STSE در کتاب علوم سال پنجم مقطع ابتدایی و میزان انطباق آنها با اهداف برنامه درسی ملی زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 89-105]
سند تحول بنیادینتحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی براساس رویکرد سند تحول بنیادین با استفاده از روش پردازش اطلاعاتی آنتروپی شانون [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 21-37]
سوم ابتداییبررسی کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تئوری هوشهای چندگانه [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 1-12]
سوم ابتداییبررسی تحلیلی ضریب تعامل و میزان پویایی متغیرهای متن، تصاویر و پرسشها در کتاب علوم سال سوم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 41-52]
ش
شایستگی دانش آموزبهبود طراحی فعالیتهای یاددهی- یادگیری درس علوم دوره ابتدایی در راستای تحقق شایستگی دانش آموزان با رویکرد برنامه درسی میان رشتهای [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 1-18]
شبیهسازیتأثیر استفاده از نرمافزار شبیهساز آزمایشهای فیزیک در یادگیری و نحوۀ عملکرد دانشآموزان [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-21]
شعرآموزش مبحث گیاهان با استفاده از اشعار و قصههای کودکانه و تأثیر آن بر پیشرفت درسی دانشآموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر یزد [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 72-83]
شناخت گرایی و برساخت گراییشباهتها و تفاوتهای نظریههای یادگیری رفتارگرایی، شناختگرایی و برساختگرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
ض
ضرورت هاتربیت معلم و دلایل ایجاد رشته آموزش علوم تجربی (بایدها و ضرورت ها) [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 47-55]
ضریب تعاملبررسی تحلیلی ضریب تعامل و میزان پویایی متغیرهای متن، تصاویر و پرسشها در کتاب علوم سال سوم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 41-52]
ضریب درگیریتحلیل محتوای بخش زمین شناسی کتاب های علوم تجربی متوسطه اول بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 67-84]
ضعف بالندگی دانشجوییمطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 28-45]
ع
علاقهایجاد علاقه دانشآموزان به درس فیزیک: چالشی در انتظار بهبود وضعیت [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 1-11]
علومبررسی ویژگیهای روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
علوم تجربیکنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 13-21]
علوم تجربیبررسی کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تئوری هوشهای چندگانه [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 1-12]
علوم تجربیبررسی بازتاب تصویری آموزههای زیستمحیطی: یک تحلیل محتوای بصری [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 13-27]
علوم تجربیتحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه های محیط زیست [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 65-88]
علوم تجربیتحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ی متوسطه اول از منظر مولفه های اصلاح الگوی مصرف و تولید [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 41-50]
علوم تجربیرویکرد چرخه یادگیری در آموزش علوم [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 12-20]
علوم تجربیتحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی براساس رویکرد سند تحول بنیادین با استفاده از روش پردازش اطلاعاتی آنتروپی شانون [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 21-37]
علوم تجربیشیوه های آموزش علوم تجربی برای کودکان کم توان ذهنی [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 38-46]
علوم تجربیروش تدریس حل مسئله در فرآیند باددهی – یادگیری مبحث پیوندیونی درس علوم تجربی دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 1-10]
علوم تجربیاثربخشی آموزش بهشیوه معکوس بر یادگیری و یادداری علوم تجربی دانشآموزان دختر دوره ابتدایی ناحیه دو یزد [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 11-23]
علوم تجربییادگیری جذاب و اثربخش علوم تجربی برای شاگردان دوره ابتدایی با استفاده از رویکرد پروژه محور (PBL) [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 60-84]
علوم تجربیآموزش مفاهیم علوم با استفاده از روش قصه گویی و بررسی اثربخشی آن بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد. [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 30-40]
علوم تجربیبررسی تطبیقی درس علوم تجربی در ایران و کشور های منتخب( انگلستان و ژاپن) [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 1-21]
علوم دوره ابتداییبهبود طراحی فعالیتهای یاددهی- یادگیری درس علوم دوره ابتدایی در راستای تحقق شایستگی دانش آموزان با رویکرد برنامه درسی میان رشتهای [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 1-18]
علوم زمینتحلیل محتوای بخش علوم زمین کتب علوم تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 53-66]
عملکرد تحصیلیمقایسه اثربخشی آموزش از طریق پاورپوینت در مقابل ارائه سخنرانی بر درک محتوا درس علوم تجربی دانش آموزان پایه ششم شهر بابل [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 22-29]
غ
غیر فعالتحلیل محتوای بخش زمین شناسی کتاب های علوم تجربی متوسطه اول بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 67-84]
ف
فعالتحلیل محتوای بخش زمین شناسی کتاب های علوم تجربی متوسطه اول بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 67-84]
فعالیت های یاددهی- یادگیریبهبود طراحی فعالیتهای یاددهی- یادگیری درس علوم دوره ابتدایی در راستای تحقق شایستگی دانش آموزان با رویکرد برنامه درسی میان رشتهای [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 1-18]
فیزیکتأثیر استفاده از نرمافزار شبیهساز آزمایشهای فیزیک در یادگیری و نحوۀ عملکرد دانشآموزان [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-21]
فیزیکشباهتها و تفاوتهای نظریههای یادگیری رفتارگرایی، شناختگرایی و برساختگرایی از دیدگاه شانک [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 35-50]
فیزیکایجاد علاقه دانشآموزان به درس فیزیک: چالشی در انتظار بهبود وضعیت [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 1-11]
فیزیکتحلیل محتوای کتاب فیزیک پایه یازدهم رشته ریاضی- فیزیک بر اساس رویکرد ماهیت علم [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 24-36]
فیزیک جدیدتدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-34]
ق
قصه گوییآموزش مفاهیم علوم با استفاده از روش قصه گویی و بررسی اثربخشی آن بر رضایتمندی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی شهر یزد. [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 30-40]
قصههای کودکانهآموزش مبحث گیاهان با استفاده از اشعار و قصههای کودکانه و تأثیر آن بر پیشرفت درسی دانشآموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر یزد [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 72-83]
قیاسگریآموزش مفاهیم شیمیِ محلول با استفاده از قیاسگری: مرور مستندات بینالمللی. [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 10-19]
ک
کاربرد آنالوژیبررسی میزان توجه به کاربرد آنالوژی در آموزش شیمی در کتابهای درسی شیمی دوره دوم دبیرستان [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 85-96]
کاوشگریبررسی تاُثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان دخترپایه ی هشتم متوسطه ی اول شهر موسیان در سال تحصیلی 99-98 [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 20-37]
کتابدرسیمقایسه محتوای کتابهای درسی زیستشناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 47-61]
کتاب درسیتحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه های محیط زیست [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 65-88]
کتاب درسیتحلیل محتوای کتاب فیزیک پایه یازدهم رشته ریاضی- فیزیک بر اساس رویکرد ماهیت علم [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 24-36]
کتاب درسی شیمیبررسی میزان توجه به کاربرد آنالوژی در آموزش شیمی در کتابهای درسی شیمی دوره دوم دبیرستان [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 85-96]
کتاب علومبررسی تحلیلی ضریب تعامل و میزان پویایی متغیرهای متن، تصاویر و پرسشها در کتاب علوم سال سوم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 41-52]
کتاب علوم تجربیبررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 62-77]
کتاب فیزیکتحلیل محتوای کتاب فیزیک 2 دورۀ متوسطه با رویکرد ماهیت علم (پژوهش کیفی) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 38-54]
کتب علوم تجربیتحلیل محتوای بخش علوم زمین کتب علوم تجربی دوره دوم ابتدایی بر اساس الگوی ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 53-66]
کم توانی ذهنیشیوه های آموزش علوم تجربی برای کودکان کم توان ذهنی [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 38-46]
کودکان با نیاز ویژهشیوه های آموزش علوم تجربی برای کودکان کم توان ذهنی [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 38-46]
گ
گیاهانآموزش مبحث گیاهان با استفاده از اشعار و قصههای کودکانه و تأثیر آن بر پیشرفت درسی دانشآموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهر یزد [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 72-83]
ماهیت علمتحلیل محتوای کتاب فیزیک پایه یازدهم رشته ریاضی- فیزیک بر اساس رویکرد ماهیت علم [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 24-36]
ماهیت علم فیزیکتدریس درس فیزیک جدید به دانشجویان با رویکرد مبتنی بر استفاده از ماهیت علم [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-34]
متوسطه اولتحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ی متوسطه اول از منظر مولفه های اصلاح الگوی مصرف و تولید [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 41-50]
متوسطه اولوارسی محتوی برنامهریزی درسی قصد شده آموزش علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان با برنامه درسی اجرا شده و شناسایی محتوای برنامه درسی مغفول [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 37-59]
محیط دانشگاه حامیمطالعه علل و زمینه بی انگیزگی تحصیلی دانشجومعلمان علوم پایه با رویکرد کیفی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 28-45]
محیط زیستتحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره دوم ابتدایی از نظر میزان توجه به مؤلفه های محیط زیست [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 65-88]
مدل E7رویکرد چرخه یادگیری در آموزش علوم [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 12-20]
مزایامزایا و چالشهای آموزش مجازی [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 51-61]
مطالعات توصیفیبررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 62-77]
مطالعه تطبیقیبررسی ویژگیهای روش های تدریس در برنامه درسی ملی علوم دوره ابتدایی در نظام آموزشی ایران و انگلستان: یک مطالعه تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 66-83]
مفاهیم انتزاعیآموزش مفاهیم شیمیِ محلول با استفاده از قیاسگری: مرور مستندات بینالمللی. [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 10-19]
مفاهیم شیمیمقایسه اثربخشی روش تدریس اکتشافی با بازخورد و سخنرانی به روش سنتی بر انگیزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش مفاهیم پایه شیمی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 19-31]
مقطع ابتداییبرنامه درسی قصد شده، اجراشده و کسب شده با تأکید بر پیامدهای حاصل از آنها دردرس علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-71]
مقطع ابتداییتحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه چهارم مقطع ابتدایی براساس رویکرد سند تحول بنیادین با استفاده از روش پردازش اطلاعاتی آنتروپی شانون [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 21-37]
منابع یادگیریبهبود طراحی فعالیتهای یاددهی- یادگیری درس علوم دوره ابتدایی در راستای تحقق شایستگی دانش آموزان با رویکرد برنامه درسی میان رشتهای [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 1-18]
مولفههای سلامتکنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 13-21]
مولفه های ماهیت علمتحلیل محتوای کتاب فیزیک پایه یازدهم رشته ریاضی- فیزیک بر اساس رویکرد ماهیت علم [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 24-36]
مولفههای محیط زیستکنکاشی بر مولفه های سلامت و محیط زیست در محتوای کتب درسی علوم تجربی دوره اول ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 13-21]
مولفه های مهارت های زندگیبررسی تحلیلی مهارتهای زندگی درکتاب علوم سال سوم دوره ابتدایی به عنوان یک ضرورت و نیاز در آموزش های تماتیک با رویکرد تعاملی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 62-77]
نوریادگیری مبتنی برکندوکاو (IBL) الگویی جهانی در آموزش مجازی نور [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 23-26]
و
ویلیامرومیمقایسه محتوای کتابهای درسی زیستشناسی نظام جدید(بعد ازسال1396) با نظام قدیم(قبل از سال 1395) با استفاده از روش تحلیل محتوای ویلیام رومی [دوره 1، شماره 3، 1400، صفحه 47-61]
ویلیام رومیبررسی تحلیلی ضریب تعامل و میزان پویایی متغیرهای متن، تصاویر و پرسشها در کتاب علوم سال سوم مقطع ابتدایی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 41-52]
ویلیام رومیتحلیل محتوای بخش زمین شناسی کتاب های علوم تجربی متوسطه اول بر اساس روش ویلیام رومی [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 67-84]
ه
هوشبررسی کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تئوری هوشهای چندگانه [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 1-12]
ی
یادداریاثربخشی آموزش بهشیوه معکوس بر یادگیری و یادداری علوم تجربی دانشآموزان دختر دوره ابتدایی ناحیه دو یزد [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 11-23]
یادگیریآموزش و یادگیری زمینه محور با استفاده از راهبردREACT [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 55-65]
یادگیریمروری بر شیوه های نوین ارزشیابی در آموزش علوم تجربی [دوره 1، شماره 4، 1400، صفحه 46-64]
یادگیریمقایسه روش تدریس مشارکتی و روش تدریس سنتی در یادگیری درس زیست شناسی دانشآموزان دختر [دوره 2، شماره 6، 1401، صفحه 56-64]
یادگیریروش تدریس حل مسئله در فرآیند باددهی – یادگیری مبحث پیوندیونی درس علوم تجربی دوره اول متوسطه [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 1-10]
یادگیریاثربخشی آموزش بهشیوه معکوس بر یادگیری و یادداری علوم تجربی دانشآموزان دختر دوره ابتدایی ناحیه دو یزد [دوره 2، شماره 7، 1401، صفحه 11-23]
یادگیریبررسی تطبیقی درس علوم تجربی در ایران و کشور های منتخب( انگلستان و ژاپن) [دوره 2، شماره 8، 1401، صفحه 1-21]
یادگیری خردمروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 1-8]
یادگیری خودراهبربررسی اثر آموزش کلاس معکوس بر نگرش و مهارت یادگیری خود راهبر دانشآموزان در درس فیزیک [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 1-9]
یادگیری شیمیآموزش مفاهیم شیمیِ محلول با استفاده از قیاسگری: مرور مستندات بینالمللی. [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 10-19]
یادگیری فیزیکمروری بر بهکارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک، مزایا و معایب [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 9-14]
یادگیری فیزیکبررسی تأثیر آموزش پیشسازماندهندههای دانش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی درس فیزیک دانشآموزان دورۀ دوم متوسطه [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 63-72]
یادگیری مبتنی برکندوکاویادگیری مبتنی برکندوکاو (IBL) الگویی جهانی در آموزش مجازی نور [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 23-26]
یادگیری مولدمروری بر بهکارگیری روش یادگیری مولد در آموزش فیزیک، مزایا و معایب [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 9-14]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد